czwartek, 4 października 2012

Transfer gazetowy - tutorial

Parę osób pytało mnie ostatnio jak robię transfer gazetowy, więc postanowiłam zrobić mały kursik i wszystko po kolei pokazać :)
Potrzebne będą: gesso, pędzelek, gazeta, baza na którą chcemy przetransferować wydruk i ewentualnie - dla niecierpliwych - nagrzewnica lub suszarka do włosów.


Zaczynamy od nałożenia równej, niezbyt grubej warstwy gesso na naszą bazę. Lepiej, żeby była to tekturka lu grubszy papier, który nie zmięknie za bardzo od mokrego gesso.


Na mokrą powierzchnię przyklejamy kawałek gazety, ale trzeba pamiętać, że przyklejamy tą stroną, która ma być odbita!


Dokładnie przyciskamy, wyrównujemy wszystkie fałdki i marszczenia...


...i zostawiamy do całkowitego wyschnięcia. Ja w tym momencie przyspieszam proces nagrzewnicą :)
Następnym krokiem jest lekkie zwilżenie gazety.


I w końcu delikatnie zdzieramy gazetę, rolując ją palcami :)


I voila! Efekt końcowy wygląda tak:


Teraz pozostaje pole do wyobraźni na zagospodarowanie takiej bazy :)


U mnie efekt ostateczny jest taki:


Zachęcam do własnych eksperymentów! A jeżeli skorzystacie z tego kursu, to będzie mi miło, jak go tutaj podlinkujecie :)

19 komentarzy:

Karmeleiro pisze...

świetny, czytelny kurs i na bank z niego skorzystam, może nawet już dziś :)))

Caro-ART pisze...

Świetny kursik :) a co zamiast gresso można użyć ?

Ania S pisze...

Też jestem ciekawa czym można zastąpić gesso?

maj. pisze...

Farbę akrylową na pewno można użyć :).
Śliczny transfer i obłędnie piękny efekt końcowy!!! Czy to przypadkiem jest zakładka?

Matilde pisze...

Farba akrylowa jak najbardziej się w tym sprawdzi :) Maj - tak to jest zakładka :)

chanya13 pisze...

Fajny kursik a zakładka rewelacja

Inka pisze...

hmm,fajna ta zakładka,a kurs jeszcze fajniejszy,a może ... zakładka ? ;) -szybko i treściwie -na gesso nie robiłam może czas na jakąś próbę ? :)

Handmade By Doris pisze...

Świetny kurs! Na pewno skorzystam:))
Zakładka Śliczna!

Made by AJ pisze...

Bardzo dziękuje za kurs ! Napewno skorzystam!

Aida Domisiewicz pisze...

Świetny kurs i boska zakładka!!!!

Francesca i jej wolna chwilka pisze...

Świetny kursik! A zakładka bomba!

Klaudia/Kszp pisze...

Dziękuję za kurs :))

siostry dwie pisze...

Widziałyśmy już na blogu Scrapcafe - rewelacyjny kurs, czytelny i dzięki Twoim wyjaśnieniom rozwiewają się wszystkie wątpliwości:) A zakładki robisz genialne!

Monia - Monika Jakubowska pisze...

Hehe, jak pokazałaś cały proces, to wydaje się być takie proste, a brzmi zupełnie magicznie ;) Muszę kiedyś spróbować, dziękuję za kurs :)

Gaby Bee pisze...

Gorgeous tutorial! Thank you!

Gaby

Makola pisze...

Świetny kurs! :)
Dziękujemy!

Pozdrawiam!

igła i nitka pisze...

Wielkie dzięki za ten kursik! W Twoim wykonaniu cała rzecz wydaje się przyjaźnie prosta:) Aż mam ochotę spróbować - może kiedyś się uda:)

Boei pisze...

Cudna zakładka! Kocham takie prace:) Kursik super- ja stosuję farbę lub klej. Świetny pomysł z nakładaniem wody pędzelkiem- muszę wypróbować;)

Muszelia pisze...

taaak... muszę jeszcze nad tym popracować :) kurs genialny, choć efekty nie do końca satysfakcjonujące, ale to z pewnością moja niecierpliwość. Może z tą nagrzewnicą to wcale niegłupi pomysł :) dzięki