niedziela, 28 maja 2023

Live your life...

W maju nadrabiam zaległości w tworzeniu layoutów :) Wykorzystuję przy tym zapasy dawno kupionych papierów, których do tej pory nie miałam odwagi zużyć, bo zostały mi po jednym egzemplarzu. To trochę dziwne, ale wiem, że nie tylko ja tak mam 😁
Ten zrobiłam w ramach inspiracji dla ZieloneKoty.pl.



Pierwszy krok, to zabezpieczenie papieru przeźroczystym gesso. W tej pracy użyłam dość dużo mediów i dzięki temu zabiegowi papier nie wchłonął tej całej wilgoci. Najlepiej nie przyspieszać procesu schnięcia nagrzewnicą, bo zwiększa się ryzyko, że papier pofaluje. Kolejny etap to ułożenie kompozycji. Jak już rozplanuje poszczególne elementy, to najczęściej robię sobie robocze zdjęcie, po czym odkładam je na bok i urozmaicam moje tło. Tym razem dołożyłam wzór naniesiony przez maskę, trochę odbitek stempla i całość psiknęłam mgiełką w kolorze korespondującym z papierem i zdjęciem. Dodatkowe zacieki w odcieniach zieleni naniosłam już na samym końcu wykorzystując do tego pigmenty Lindy's.


Jeśli chodzi o dodatki, to tym razem postawiłam na gotowe kwiaty z Primy, których też mam całkiem sporą kolekcję ( i podobnie jak z papierami - raczej je kolekcjonuję, niż używam) oraz odlewy z foremek. Chciałam, żeby moje dodatki miały metalowy wygląd, dlatego pokryłam je brązową farbą akrylową, a następnie nałożyłam woski - złoty i zielony. Całość przetarłam dodatkowo półprzeźroczystym woskiem w kolorze ciemnego grafitu. To spowodowało, że moje elementy straciły nieco blasku i wyglądają na bardziej postarzone.
Ostatni etap, to dodanie zacieków, o czym już wspomniałam, drobniutkiego proszku na kwiatki i niektóre elementy oraz kilku cekinów. Do podnoszenia cekinów polecam taką jakby kredkę. Cekiny łatwo się do niej przyczepiają i można je umieścić dokładnie w tym miejscu, w którym chcemy.
I layout gotowy :) A tu jeszcze kilka zbliżeń:



Zapraszam również na blog Zielonych Kotów, jeśli jesteście zainteresowani konkretnymi produktami, które wykorzystałam do stworzenia tej pracy.
Pozdrawiam serdecznie!



1 komentarz:

My name is Erika. pisze...

This is a great page Matilde. I never thought of using transparent gesso to protect my paper. That's a super suggestion. Thank you. hugs-Erika